Recseg a váltód? Akad is?

liqui_valto_post_02.png 

Hogy mit sóhajtozik az ipse? Addig hagyta recsegni a váltóját GearProtect nélkül, amíg a kocsit műteni kellett és nem adott csereautót a szerelő. Ez ugye egyenes út a vasútűlomásra, ha mégis el kell jutni A pontból B pontba. És gyűlöli a vonatozást. Nézd meg, mi az a zöld doboz.

Ha akadozik a sebességváltó, ne verjen a víz!

Nem biztos, hogy elsőre szervizbe kell rohanni vele. Gondos gazdaként nyilván a vételkor cseréltél váltóolajat. Ha te sem, akkor sincs minden veszve. De tudnod kell, hogy az élettartam olajnak hirdetett váltóolaj a jármű könyvbeli értékének zéróra avulásának élettartamáig értendő, ami 5-8 év. Magyarul legkésőbb ennyi időnként a váltóban ILLIK olajat cserélni, hogy ne érjen kellemetlen meglepetés. Ez a kézi, hagyományos váltókra vonatkozik, mert az automatánál kb 50-60 ezrenként kell, a gépkönyv szerint.

De, ha már beütött a baj, és megvan az első reccsenés hidegen, a kicsit búgó difi azonos sebességű haladásnál, van egy esélyed a nagyszerviz előtt. Nem is kicsi. Váltóolajcsere, és adalék.
A német adalékspecialista LIQUI MOLY váltóolaj-adalékával a kézi váltók problémái gyakran kiküszöbölhetők. És itt ne az eladás előtti pimpelésre gondolj, hanem a kapugaranciánál hatékonyabb megoldásra.
A váltóolaj-adalékot egyszerűen bele kell önteni a friss váltóolaj mellé a váltóba. Ez egy súrlódáscsökkentő adalék, ami MoS2 szilárd kenőanyagot tartalmaz. Ez az anyag kiegyenlíti a fémfelületek egyenetlenségeit, és csökkenti a kopást. Ezzel együtt csökken a váltó belsejében a súrlódás következtében keletkező hő is. Az adalék nem tartalmaz korrodáló, kémiailag aktív összetevőket, amelyek megtámadhatják a váltóban található, érzékeny színesfémeket. Mindent egybevetve, akár az oldtimeredbe is öntheted, akár a viszonylag újszerű autódba is.
A váltóolaj-adalék nem varázsital, amely eltüntetné a durva mechanikus meghibásodásokat. Nem fog letört fogaskerékfogat pótolni, és a diffi hézagolását sem oldja meg varázsütésre.
Sok esetben azonban megoldhatja a problémát, vagy enyhítheti a tüneteket, illetve jelentősen lelassíthatja a meghibásodás tovább terjedését egy jelentősen használt, kopott váltó esetén, ami még mindig sokkal olcsóbb, mint váltót javítani, vagy egy bontottra cserélni.

Nagy előnye, hogy akár otthoni körülmények között is megoldható a betöltése, így egyszerű és költségtakarékos használata. Ez lehetővé teszi az összetett és költséges diagnosztika kihagyását, a váltó kiszerelését, szétszedését, amihez egyre nehezebb jó szakembert találni.

Az egyik lehetőség, hogy ezzel a probléma megoldódik, és az eset elintéződik. Kész is vagy. Nyertél egy évet, vagy kettőt. Amennyiben a probléma továbbra is fennáll, akkor sem volt minden hiábavaló, hiszen az idő- és költségráfordítás minimális volt.

Ez nem csak neked az autótulajdonosnak jó így. A szolgáltatást kínáló szerviz is jól jöhet ki belőle, mert forgalmat generálhat olyan ügyfelekkel, akik hidegrázást kapnak egy váltófelújítás árának hallatán. Plusz olcsóm megoldotta a problémát, ha az megoldható.