Végre megjött a Shell Hibrid motorolaja!

neon_facebook.png

Ha én most hybrid autó lennék, akkor folyton attól verne a víz, hogy tolod nekem 40-nel az elektromotorommal, aztán rád jön a tesztoszteron roham és akkorát rúgsz a gázba, hogy a benzinest is be kell röffentenem tökhidegen, max terhelésre. Ilyenkor az élettartamomba is rúgsz egy jókorát. Na ne idegesítsünk már engem, tessék szépen hybridbe való olajjal locsolni a 710-es alkatrészemet!

Miért kell speckó olaj a hibrid autókba?

A hibrid motorok kenési követelményei eltérnek a standard belsőégésű motorokétól. A különbség abban áll, hogy lényegében bármelyik pillanatban felmerülhet az azonnali, nagy kenési igénybevétel, mert az indítás pillanata után akár 2-3 másodperccel 3-4000-es fordulaton forog a motor.

Ilyenkor nagyon nagy igénybevételnek van kitéve a motor minden súrlódó alkatrésze, és hogy ez ne menjen az élettartam rovására, speciális, extra viszkozitású és adalékolású olajokat használunk a hibridekbe.

Ezeken az extrém körülményeken kívül figyelembe kell venni, hogy szinte mindig hideg üzem van, amit a gyakori indítás-leállítás ciklusok okoznak, hiszen amíg lehet, villanyról megyünk. De azt nem tudjuk, hogy az akksi végkimerülése gyorsítás közben ér majd bennünket, vagy a pirosnál ahol egy könnyed alapjárat is elég.

Szóval az olaj egyáltalán nem biztos, hogy az ideális 100-110 fokkörül van, hanem időjárástól függetlenül akár 0 Celsius alatt is lehet. Nos, ha jóféle hibrid olajad van, akkor 0 foknál sem olyan mint a méz. Érted, 0W-.... Összességében ezek miatt szükséges a spéci motorolaj, hogy a motor bele ne menjen tönkre pár év alatt. Ezen felül a korrózióvédelemre is gondolni kell, hiszem a kicsapódó pára okozhat gondokat a motorban, ami több helyről is bejuthat, a kipufogó felől a szelepeken át, a kartergáz rendszer felől, a szívó oldalról. Hát igen, a motor nem egy hermetikusan zárt rendszer.

Olyan motorolaj kell, ami bírja a kiképzést. A Shell Helix Hibrid pont ilyen. Megfelelő kopásvédelmet biztosít, alacsony hőmérsékleten is könnyen áramlik, és megvéd a belső korróziótól. Sőt, még az üzemanyaggal is takarékoskodik.

Miben tér el a Shell olaja a többi hibrid olajtól?

Azon túl, hogy minden szabványnak megfelel, földgázból készülő, majdnem 100%-os tisztaságú alap olajat használnak. Akár mínusz 40 fokon is úgy Ken, mint Barbi férje!

A mi éghajlati viszonyainkra több mint elég a tudása, sőt bőven túlteljesíti a szabványokat, az API SP és az ILSAC GF-6A követelményeit.

Mi ez a földgázos PurePlus technológia?

Egy korábbi cikkünkben megírtuk már bővebben, de itt most annyira szépen összefoglalták, hogy kár is hozzátenni: A Shell ezzel az áttörést jelentő technológiával olyan kristálytiszta alap olajat állít elő földgázból, amely gyakorlatilag mentes az ásványi alapolajok szennyeződéseitől. A Shell PurePlus technológia termékeinek viszkozitási, súrlódási és illékonysági jellemzői kedvezőbbek, mint az ásványi alapolajból előállított hagyományos II. és III. csoportú alapolajoké. A Shell PurePlus technológia lehetővé teszi a legkorszerűbb motorokhoz alkalmazható kiváló kenőanyagok kifejlesztését, ami hozzájárul a motor maximális teljesítményének eléréséhez.

Az olajwebshop.hu kínálatában is elérhető a hibrid motorokhoz tervezett nagy teljesítményű motorolaj a SHELL HELIX HYBRID 0W-20. Ezeknek a specifikációknak felel meg: API SP, ILSAC GF-6A

Erre találod a Shell Helix Hibrid olajokat: