Miért vennél driftautót?

...amikor bérelhetsz is

drift.png

A drift magyar fordításban annyit tesz "vad száguldás kilinccsel előre". Ez a szabadidős tevékenység nem kíméli az autót, ezért kétszer is meg kell gondolni, hogy az ünneplős limuzinnal, vagy az utolsó utas Ford Skorpióval végezzük. Mivel nem mindenki tud ilyen kocsitt versenyképes állapotban fenntartani hosszabb időn át, megszületett a bontós és a szerelő piac közös gyemeke: a bérelhető driftverda.

Kerenyi Ádám profi drifter. Több mint 15 éve versenyez, és tudja, mennyi idő és energia kell ahhoz, hogy egy autó egész évben versenykörülmények között fusson. A Turbo Mafia csapatmenedzsereként azt találta ki, hogy kicsit jobban használják a technikát, ha már van. Ez volt az alapötlet a Rent a Drift Car mögött. Ez egy új cég, amely az FIA által jóváhagyott driftautókat ajda bérbe. Olyanokat, amelyek mennek az EB-n. 1000 lóerős BMW E92-től 850 lóerős Nissan Silvia-ig. 

Van jobb ötleted rá, honnan lehet ilyened?

Honnan jött az ötlet?

Profi drifter voltam Európában, és saját versenycsapatom volt. Néhány évvel ezelőtt idő- és pénzhiány miatt abbahagytam a profi versenyzést. Tavaly meghívtak a Turbo Mafia nevű versenyző csapatba, csapatvezetőnek. Saját műhelyünk és nagy raktárunk van, drift autókat építünk és versenyalkatrészeket árulunk. Tavaly év végén három profi versenyautó volt a garázsban, de nem használtuk ki őket, ezért arra voltunk kíváncsiak, hogyan lehetne ezeket jobban kihasználni. Nem akarjuk eladni őket, mert nagyon jók. Ekkor jött a bérbeadós ötlet. Piaci rés is akadt azért, sok drifter járja a világot, indulna versenyeken, de ütőképes kocsi nincs mindenütt.

Hány autó található a flottában?

Három autónk van. Mindegyik megfelel mind az FIA, mind az EB követelményeinek. Télen mindhárom autót átépítjük, így olyanok, mint az új. Saját szerelőink vannak, saját kamion, minden ami kell.

Akkor nem csak egy kocsit kap aki bérel?

Mindent biztosítunk, amire szükségük van a versenyzéshez. Ez azt jelenti, hogy elhozzuk az autót a versenypályára, az összes kerékkel, a versenybenzint, a szerelőket és a mérnököket, még a kaját is. A sofőrnek csak egy overálra van szüksége. 

Ez sok időt takaríthat meg a versenyzőnek...

Igen. Amikor versenyeztem, rengeteg munkát tettem egy szezonba. Ha van pénzed, vehetsz magadnak időt, hogy a családoddal lehess, vagy még többet keress. Aki bérel, pontosan elmondhatja, mire van szüksége, mi pedig felkészítjük az autót minden versenyre. A sofőrnek csak menni kell. 


Az egész unióban vagytok, nem csak itthon igaz?

Igen, pontosan. Azért nyújtjuk ezt a szolgáltatást az Európai Unió szerte, mert elég könnyű utazni (most mondjuk pont nem). Az unión kívülre menni rengeteg papírmunkával jár, de megoldható komoly igény esetén.

És hogy jön mindehhez a Motul?

Amikor profi drifter voltam, a Motullal mentem a versenyen és az utcán is, a hétköznapi kocsimmal. Amikor csatlakoztam Turbo Mafiahoz, elmondtam nekik, hogy szeretem a  Motult, mert nagyon elégedett vagyok vele a minősége miatt. A főmérnök is egyetértett velem. Még két projektautón dolgozunk, és mind az öt autó biztosan a Motullal fog futni.